Badfilosofier

Ligger i bubblet och låter värmen lösa upp onda knutar i kroppen. Måhända att det bara är psykologiska knutar men placeboeffekten är inte att ringakta.

Rödvin och gamla trallvänliga Lena Philipsson-låtar som jag kan yla med på är helt okej. Sen sist har jag hunnit en sväng till Stockholm och en dagsutflykt till Skövde där ena ungen börjat plugga. Resten av tiden, och tiden söderut för den delen, har bestått av jobb och plugg. Seminarier varje vecka med bomullshjärna. Jag har glömt hur man uttrycker sig nyanserat på svenska så engelskan är katastrofal. Vardagssnack och kallprat flyter men nyanserade jämförelser och förklaringar är fan katatrof. Där får man för att man förenklar vokabuläret för mycket. I veckan hade jag dock hyfsade tankar och idéer om Shakespeares The Tempest utan att egentligen läst pjäsen, bara de två första akterna. Tur som fan att jag gillar den gamla barden och kan skjuta från höften i kombination med att jag hunnit läsa in mig ordentligt på New Historicism. Kurs nummer två ligger jag efter i och har fått plugga utav helvete så nu är jag i fas…eller jag har läst bokjäveln men fattar inte mycket. Same same.

Som ni kanske förstår går all övrig tid till stresshantering och återhämtning. Big hinner jag inte träffa och när vi ses är det som ett gift gammalt par. Vi sover. Varken mer eller mindre. Ingen av oss orkar sexa, hålla handen och skeda that’s it. Ungefär som 1800-tals romanen jag läser nu, kyskt är bara förnamnet.

Jag är tråkig. Jag har ett tråkigt liv. Jag ser tråkig ut. Slå upp stress eller tråkigt i en ordbok så hittar ni mig. Om nu någon vet vad en ordbok är nuförtiden 😂.

Spännande inlägg, som vanligt alltså 💩.

Kommentera

