Pryon

Ligger i en skakande bädd, Big håller på att lasta på grejer. Just nu befinner vi oss uppe i fjällvärlden, jag pryar på hans jobb idag. Det passar mig perfekt att sitta och åka med långt ifrån hemmets distraktioner. Jag pluggar så fort jag får en chans och mellan varven hinner vi prata. Jag har nästan tagit mig vatten över huvudet med heltidsjobb, där vi bytt arbetssätt vilket innebär mycket mer jobb än när jag går på rutin, och halvtidsstudier. Det är ungefär 10 år sedan jag läste någon seriös kurs på universitetet så jag är aningen ringrostig. Helger och alla pauser i vardagen och till och med på jobbet  innebär plugg. Just nu läser jag litteraturvetenskap och samtidigt lingvistik, engelsk. Hjärnan börjar fatta vad jag ska göra nu och jag tackar min lyckliga stjärna att jag läst så mycket engelsk litteratur så nu är det bara att ställa om till det akademiska läsandet och skrivandet.

Ungefär så ser mitt liv ut just nu. Jobb, plugg och lite Big och mycket med kidsen både stora och halvväxtingen jag fortfarande har hemma. All stress sätter sig i kroppen och på måndag ska jag på massagebehandling för att lösa upp lite knutar och onda låsningar. Jag har så inihelvete ont i ryggen, axlar, armar, höfter och ben…vaderna är dock bra en får va glad för de lilla ;).

Hur länge jag ska sitta och skumpa här idag vet jag inte men känner jag Big rätt är vi hemma mot natten. Fördelen är ju att det är rätt vackert här trots regnet och så får jag mer gjort när inte Netflix lockar till bingewatching, just nu ger jag The Original en chans.

Kommentera

