Nyår?

Lite så känns det. In med det nya och ut med det gamla. Jag röjer och säljer både hästprylar och bilar…tja lite annat också. Börjar jobba om en dryg vecka och jag har lite att stå i fram till dess. 

På lördag 100 års fest, lär bli spännande. Big skulle försöka komma, synar det med hjärter två dock. Han är skitsämst (norrländsktuttal på det) på time management. 

Jag känner för rehab snart. Mycket vin blev det. Sist förra veckan så bar vi med 2 dunkar vin, 2 flaskor, 2 skumpa, 6 öl och en sjua Tapio (finsk sprit) som skulle räcka i två dagar för tre personer…vi öppnade ytterligare en dunk från brorsan. Jag och mina barndomsvänner fick till sist ett datum  (sist var i tonåren) där vi alla kunde komma ifrån. Sol, vin, bastu, bad, fniss, sjunga gamla sånger nätterna igenom blandat med seriösa samtal. Vansinnigt trevligt.

Mina barn, samtliga, håller dock på att göra mig gråhårig varav den som bor hemma är lindrigast. Små barn, små bekymmer!

Kommentera

