Lördag

Jag erkänner, jag är lite nervös och dessutom så tvivlar jag å det starkaste på att någon dejt blir av. Hoppas mer på att det är katastroftankar än på riktigt. Inser att alla försvarsmekanismer är på high alert. Dejten har varit sval i veckan liksom jag, det har varit mycket på agendan i veckan för mig. Dejtens dotter blev sjuk och kunde inte springa maran så de åkte aldrig dit i helgen men han skulle åka ner på måndag. Jag åker måndag em och hade bokat käk och häng med sonen redan men kände mig manad att bjuda med dejten också.

Inte idealt och jag känner att jag och sonen behövde tid för varandra. Han krisar lite och behöver mamma. Alla barn krisar btw, så även jag. Det är mycket nu på alla fronter. Det är typ noll läge för dejt. Fast å andra sidan när ÄR det läge nånsin?

Jag har fortfarande inte sagt något åt Big och jag tänker inte göra det. Han kör sitt rejs som vanligt och kom inte förbi som avtalat igår. Förmodligen jobb eller slocknade, det gamla vanliga alltså. Jag är irriterad men orkar inte lägga energi på honom också. Men det är också pga det som jag känner att jag inte behöver säga något åt honom. 

Angående dejten så blir det som det blir. Det vore trist om det inte klickar faktiskt eftersom det känts som om det borde det.

Kommentera

