Tankar på tunnelbanan 

Min Stockholmsvistelse börjar lida mot sitt slut. Fredag var utgång och fira födelsedagsbarnet men jag åkte hem vid midnatt då kände jag att det var nog. En slölördag och så åkte jag mot stan på kvällen. Sonen hoppade av några stationer före mig och jag mötte upp med Big i stan. For upp på hans rum och vänslades lite innan vi gick ut och åt, drack lite vin och sedan gick runt en stund och kika på folk.

Vi var rätt tidigt tillbaka på rummet och det dröjde inte länge innan vi sov som grisar. Idag har vi slöat, myst och käkat hotellfrukost innan utcheckning och pussa hejdå. Han truckar uppåt landet medan jag har några timmar kvar innan flyget går. 

Den här lilla utflykten var välbehövlig och ffa värmen. Jag har tusen tankar och framförallt kring jobbsituationen. Om två veckor ska jag på anställningsintervju så sedan får vi se vad som händer. Lite mycket förändringar nu och jag ska villigt erkänna att det både är jobbigt och välbehövligt men just nu känns det som om det är så många beslut att ta så det känns lite som fritt fall just nu. Har man cementerat fast sig i trygghetsbubblan så länge som jag varit så känns det rätt ångestfyllt.

Kommentera

