Ur kaos kommer ordning?

Som synes i förra inlägget och säkert ungefär de hundra sista så är jag i en sorts svacka både jobbmässigt och privat. Saker privat kan jag hantera det är för mitt barns skull jag gör det som är bäst för oss, men det betyder inte att jag tycker att allt är så jävla kul men det är som det måste. Fick jag bestämma skulle jag resa runt på olika platser och lära mig historia, kultur och sånt skoj. Jag är heeeelt insnöad på skottsk historia just nu och jag ska tillbaka och resa runt. Edinburgh – jag älskar stället trots att jag bara skrapat på ytan. Sjuuukt vackert och intressant och vilka härliga människor! In love. Beltane fire festival vilken bisarr och annorlunda upplevelse. Insane.

Då är det jobbet då. Kaos på gott och ont. Vissa saker behövs men vissa är för mycket bara. Igår släpptes bomben att typ alla mina närmaste kollegor omplaceras eller gör annat. Svinbra om vi inte stod inför massiva förändringar till hösten. Ett helt nytt arbetssätt som kräver enormt mycket förberedelser både inom våra yrkeskategorier men även samverkan och slutligen att få det att fungera för målgruppen. Nu står jag med helt nya kollegor och ett nytt adminsystem, nytt arbetssätt, lämna det jag byggt upp och kan by hart så tiiiid att göra om behövs. Nya kollegor som behöver sättas in i en helt ny verksamhet med allt vad det innebär. Vägleda, lära känna, anpassa och fan å hans moster. Som Big sa: Men kära Just sayin det här är ju det du vill, kan och går igång på. 

Vad är problemet då? Nytt anställningsavtal som inte passar mig och lön som inte matchar uppgiften,jag är inte Akilles som stred för ära och berömmelse utan jag strider för cashflow in på kontot. Det finns en föreställning om att mitt yrke är ett kall och som man lever med dygnets alla vakna timmar. Den föreställningen vägrar jag köpa, jag gör ett bra jobb under rätt förutsättningar och inget annat. 

Jobbet jag tänker söka ger allt mellan 1500-5000 mer i månaden, mer ledighet och flexibla arbetstider. Jag kan köra på med det jag kan och slipper alla övriga distraktioner i nuvarande jobb utan får utöva min profession och därmed basta. Sedan finns det andra nackdelar som med allt.

Igår ville jag säga fuck off åt chef och andra men nöjde mig att berätta att de var ignoranta och okunniga. Chefen fråga mig oroligt i morse om chocken lagt sig och jag sa nej, det har den inte och jag tycker det är ett skitförslag men hinner inte prata om det nu. Nästa vecka när ilskan lagt sig ska jag ta ett sansat snack samtidigt som jag söker den andra tjänsten och faller det väl ut har jag ett bättre förhandlingsläge. De kan inte driva verksamheten utan att någon av oss gamlingar är med. Vad jag beslutar mig om vet jag inte. Vad prioriterar jag högst?

Så nja det är lite si å så just nu.

2 thoughts on “Ur kaos kommer ordning?

  1. Jobb jobb jobb. Sitter och o funderar på vad faaaan jag skall göra. Svårt att motivera mig att åka till jobbet varje morgon. Svårt att se hur man kan få det att funka.

    • I hear you sister. Jobbet slukar stor del av ens liv så det gäller att trivas…och det är där skon klämmer. Kanske dags att byta yrke men till vad? Jag vill absolut inte bli chef inom det jag gör nu, fan så tråkigt jobb. Dags att vinna dom där miljonerna för lönen vill jag inte vara utan.

Kommentera

