Opeppen

Söndagkväll och tio dagars ledighet lider mot sitt slut. Jag är grymt opepp på jobb, kanske därför en halvflaska, minst, med rosé slunkit ner. Vad har jag gjort? Familj, familj och åter familj har stått på agendan. En rejäl rotblöta blev det också. Lite stugliv och därmed ont i ryggen av dåliga sängar. Nu blev jag och två syskon stugägare så det är nog våra bekymmer nu. Massage hjälpte men inte tillräckligt så helgen har tillbringats i Citodondimma, hatar att behöva ta till starka värktabletter men ny hade jag inget val och idag känns det bättre. 

Jag har tillbringat dagen hos min häst. Karvat högar med hår och skymtat min riktiga pojke under allt hår. Snart fyller han 25 år, undra hur många goda år han har kvar? Jag gav honom detta året men inser att han kommer tuffa på många år till om hälsan håller sig på samma konstant som senast 11 åren.

Jag börjar smått förberedelser för Edinburghresan nästa fredag och längtar som faaaan. 

Jobb i morgon som sagt var och jag känner mer och mer som om jag gått i stå. Det är inte roligt någonstans med jobbet mer. Allt tjafs har tagit udden ur det roliga. I veckan skickar jag in en ansökan till kommunalverksamhet igen. Bra eller mindre bra? Jag trivdes där förr och söka kan man alltid. Sju år på samma arbetsplats kanske är nog? Dessutom gäller tjänsten mitt favoritområde endast. Inte det andra.

Annars har jag bokat tre svängar till sthlm tom september varav en egentligen var för att delvis träffa den där mannen en sväng men det blev slutligen en födelsedagsresa till sonen vilket är bättre.

Jag är sjukt uttråkad på mitt liv just nu och kräks på det. Det är bra men satan så tråkigt. Jag stpr och stampar.

Kommentera

