Ditten och datten

Är det bara jag som alltid är sjukt fattig de fyra första månaderna varje år. Alltid! Vill göra tusen saker varav allt kostar. Fick dessutom besked om skatteåterbäring 44 riksdaler, say what! Jag brukar få några tusen i alla fall. Missnöjd är bara förnamnet.

Sonen bestämde sig att hänga med till Skottland så han köpte flygbiljetter och jag mailade hotellet som slänger in en extra säng för 20 pund natten, barnsligt billigt. Dessutom kunde jag skicka Beltanebiljetterna till dem eftersom att de inte skickar utanför Storbritannien. Så skönt då kan jag beställa dem nu och slippa stressa över det. Längtar som faaan och tänker samtidigt att jag inte hinner se en bråkdel. 

Här är strålande vårvinter och mycket snö. Jag kan knappt gå trots att det är utmärkta spår överallt nu. Skyller på klackar, alkohol och död mobil. Gick hem efter en konsert. Fyra kilometer och kallt. Mina tår är inte återhämtade efter en dryg vecka. 

Slutligen vill jag byta jobb, kanske till och med karriär?!

Kommentera

