Med eller utan konsekvensanalys?

Jag är uttråkad så det får bli ytterligare ett blogginlägg om ingenting, alltså det som rör sig i mitt huvud. Jag är allmänt uttråkad och känner att det händer för lite i mitt liv, för lite nytt och utvecklande och spännande. Som den övervuxna tonåring jag är så är det förödande för min sinnesro. Just sinnesro har jag gott om nu när jag inte ställer till det för mig. Jag har alltså lekt vuxen i några år och kan den branschen. Fördelen är att ångest inte finns på världskartan och jag sover som ett barn på nätterna och tränar hyfsat hårt.Jag är i harmoni helt enkelt och jag har grymt tråkigt nu när jag är fylld med energi.

Jag har motiverat arbetat med träning, kost och inställning. 5 kilo ner på 2.5 månader. En klädstorlek mindre och kläderna sitter rätt bra nu. Bara hälften kvar men det kommer gå det med om jag inte ställer till det för mig. Jag kör solo from nu. Egen träning och fortsatt bra marval och jag gör det på rutin utan större tankemöda. Bra så.

Nu funderar jag mer och mer kring den där mannen från förr. Kontakten är tät och konstant. Nu närmar det sig att ses. Här kommer problemen in. Hans situation och min. Egentligen är inte min situation något problem i sammanhanget men av någon outgrundlig anledning har jag dåligt samvete gentemot Big. Ja ni läste rätt. Alltså hallå. Tror jag att jag vill fortsätta så här år ut och år in? Vi har 10-års jubileum av vårt ickeförhållande i dagarna. 10 ÅR!!! Vad i hela helvete har hänt med tiden? Nu sitter jag med dåligt samvete för att jag funderar på att träffa. Inte ligga, inte gifta mig med eller på annat sätt involvera mitt liv med någon annans. Ses! Åt mannen har jag sagt att det är okej men inget strul med någon i din situation. That’s it. Så här går det när man har för mycket fritid.

Igår skickade jag in ansökan på två distanskurser på universitet. Inom samma yrke men jag kan den här branschen mycket bra nu och jag vill inte klättra i den här skithierarkin. Inte intresserad av sådan position här alls. Verksamhet och verksamhetsutveckling det är min grej. Borde byta bransch egentligen. DET borde jag bädda för och läsa in parallellt med jobbet så jag är klar om ca 4-5 år när sista barnet är utfluget. 

Nu vet jag inte om jag ska bete mig vuxet med konsekvenstänk eller som en tonåring utan. Allt för att jag är uttråkad och har energi. Jag tror att allt egentligen grundar sig i att jag just nu börjar känna mig redo och vill ha en riktig och seriös relation. Kanske det är det jag ska fokusera på och inte något annat?

Kommentera

