Nu då

Förutom att jag ligger och bubblar för fullt så är allt som vanligt. Den gifta som vill ses har jag sagt absolut som barndomsvänner men jag är inte bra på att dela med mig.

MNK messade och ringde förra helgen om ”myskväll” och tyckte att jag dissade honom när jag inte svarade. Jag tänker HALLÅ…det är över ett år sedan vi slutade strula och nu tränar vi tillsammans måste vi mysa då? Jag körde en halvdiss om min onda mage som höll mig i schack. I veckan på gymmet hörde han mig och gamla svägerskan prata om barn, stress och problemen i vardagen så jag tycker han borde fatta. Gamla svägerskan sa åt honom ungefär: Fatta att Just sayin är 40+++ och är snyggare än nånsin och har inte en rynka. Han bara vaaa är du så gammal? Jag himlade med ögonen och la till trött. Jag är trött och jag orkar inte med svammel på allvar. Jag vill inte strula runt nu. Jag har Big mellan varven, inte ofta men några gånger i månaden och just nu är det bäst. Jag kan vara mig själv, klaga och ha dåliga dagar och känna mig utbränd och ful. Med honom kvittar allt. Jag kan släppa garden helt och fullt och det är så förbannat skönt. Det samma för honom. 

Igår kom han förbi, sent som ett arsle och för att göra en lång historia kort frågade om han kanske börjar bli utbränd att han gör så knepiga saker. Jag sa att då har du varit utbränd i 10 år, du gör konstiga saker hela tiden. Igår tog det typ 1.5 timme innan han kom…som vanligt, det borde ta en kvart. Vi snackade vidare och i nåt sammanhang sa jag att om jag vill bli av med dig eller vill mysa som faaaan behöver jag bara bli irriterad eller ledsen och gnälla då försvinner han fortare än en avlöning eller hånglar. Konflikträdda mannen och jag är en bra kombo. Det brukar bli mycket bättre, verkligen. Nå för att avrunda Big så behöver jag honom och han vet vad jag går igenom men han är värdelös på for better and for worse, jo han är bra när objektet för aversionen/aggressionen inte är han eller att han får ta skiten. För det är definitivt inte bara Big som är svår att ha att göra med utan undertecknad är fasiken mer än en handfull mellan varven.

Förutom de tre så snapar jag mycket med lillfinnen. Det är enkelt och avslappnat och inget som jag behöver fundera något på alls. 

Förutom det så är det träning och kost som är i fokus men barnet mest. Autism är utmanande i sig men könsidentitet är värre. Jag är inte rustad för det nu men bollen är i rullning och det där med att leva sitt egna liv är långt borta.

Kommentera

