Killar och tjejer?

En liten fundering så här på måndagkväll. Jag tänkte lite på mina vänner eller skillnaden på tjejkompisar och killkompisar. Jag har ju MNK som jag tränar med…som kanske hintar om liiite mer än träning fast det är nedlagt sedan dryga året, sen resekompisen och så Big. Big har ju en särställning i sammanhanget eftersom det kanske händer aningen mer än bara vänner, det jufsas ju lite från och till om man så säger.

Tjejkompisarna då vi hänger alla tillsammans och var för sig beroende på vad som hinns och vad som görs. Där är det lite så att jag ffa umgås med bägge var för sig men de två träffas bara när jag är med. Märkligt eftersom vi har växt upp tillsammans men så är det.

Killarna känner inte varandra alls och jag undrar om de ens vet vilka de andra är. Big vet iofs vem alla är, han har koll på folk överlag och kanske surrar jag mer med honom och vad jag gjort och vem jag hängt med och så. Men av någon anledning så började jag bara fundera på att jag verkligen har ett segregerat umgänge. Undra om det är skillnad mellan killar och tjejer generellt? Killar överlag verkar bry sig mindre? 

Å så på tal om att världen är liten. Superman som jag messade och småsvammlade med förut verkar ha stadgat sig vilket är skoj, det ville han. I förra veckan addade hans bror mig på FB. Det var brodern jag kände först vi gick i skolan till åk 3 innan han flyttade eller vad som nu hände. En sån där genomsnäll och fantastisk person som det finns för få av. I motsats mot brorsan som är/var lite mer galen :). Nå iaf vi messar massor och han vill ses om jag åker ner till sthlm under våren, han ska jobba där. Annars bor han 40 mil bort och det går snabbare att ses i storstan. 
Han är fortfarande snygg, det har dom gemensamt bröderna. Den ena ljus och den andre mörk. Den blonda och trevliga äldre är en perfekt kandidat för seriöst förhållande medan lillebror är skoj att leka med 😜. Gift så klart men det är väl inte så glammigt nu efter 20+ år och ungar som börjar lämna boet. Jag kan ändå inte låta bli att fundera på om det är lite att safea att dra iväg och jobba lite och börja ta kontakt med barndomsvänner med lite småflört. Klart att det är så. Jag tycker att det är okej att skriva och håller det på en gammalvänskapsnivå och kan absolut ses för en öl eller liknande. Men med alla mina befintliga killkompisar har det ju börjat med nån sorts flört och två av dem mer. Nu kanske jag inte ens åker ner men OM…det är lite trixigt. Nu är karln gift så det är ett no no. Men jag inser ju att jag på allvar undviker precis ALLT som komplicerar mitt liv nu för tiden. Vad hände på vägen undrar jag 😁.  

Nå det var hypotetisktoch mer tänka högt än något med substans.

2 thoughts on “Killar och tjejer?

  1. Tanken på att undvika sånt som komplicerar kanske kommer nu när du vill få lite mer balans med mat, träning, jobb? Eller så är du helt enkelt redo för något seriöst och då är en gift man inte aktuellt?? 🙂

    • Exakt, det är inte läge någonstans med seriös relation. Det är den springande punkten men jag är less att fixa allt själv och andra sidan. Angående den gifta. Jag kan visst messa för skoj skull men mer än det är inte aktuellt av flera anledningar. Å ena sidan red upp din skit å man upp innan du ens är aktuell å andra sidan messa på men that’s it. Jag behöver inte och vill inte ha mer bekymmer i mitt liv.

Kommentera

