Åker och styr upp kaoset

Jag har utrustat mig med rejäla vinterkängor för att möta snön. Förjävligt att stockholmarna ska ta den ifrån oss norrlänningar. Här är det nån liten flinga på marken medan det är kaos där nere. Ja jag kan inte låta bli att fnysa åt snökaoset det hör liksom till vardagen under vinterhalvåret att vi får upp till en halvmeter utan att livet stannar. Men så är vi oxå jäkligt bra på snö och snöhantering. Det betyder inte att jag inte fattar att det är mer trafik och aningen roddigare att få bort snön när det är sån trafik och lite ställen att fösa undan den på. But stil, snön kommer förr eller senare och mer eller mindre.

Det som stör mina planer är att jag ska på kurs och att jag skulle pendla mellan till Bålsta. Jag skulle kunna göra det för vinterkörning är inga problem utan det är övriga medtrafikanter jag oroar mig för. Räck upp en hand den som tror att det finns rum dit jag ska…nope. Dagen har gått åt i att ringa och försöka lösa problemet men utan framgång. Planen är en ickeplan. Jag tar med mig packningen och litar på att det löser sig på nåt jäkla sätt. En soffa i nån korridor funkar också. Det blir inte bättre av att jag känner mig smårisig…men äh det får gå.

Sedan stannar jag i stan till måndagkväll utan andra planer än att vila. Får iofs vackert sitta och vila vid gaten nu också, planhelvetet är en timme försent…än så länge. Kanske orkar jag samla kraft till att åka kommunalt till Hässelby när jag blivit bortskämd med att bli hämtad. Som det ser ut så är det okej framkomlighet om jag tar Arlanda express och tunnelbanan…mest orolig för sista etappen med buss från Vällingby.

Meeen väntan och leda fick mig ju att logga in här och gnälla lite 😉.

Kommentera

