Glömskan

Jag börjar alltid om och glömmer bort mig efter ett tag. Är det för att allt känns så bra, gå nojor och att saker och ting tuffar på i rätt riktning? Inte allt men säg 75% är rätt okej trots allt. Jag är pigg för första gången på länge…kan det bero på att helveteshunden till chef är borta? På jobbet styr vi oss själva och orättvisor vågar iofs komma upp till ytan och kanske blir det kaos och konflikter men då är det ärliga sådana. Jag är i alla fall mycket mer tillfreds på jobbet och det räcker gott för nu.

Hälsan och träning har varit si och så. Planen har inte kunnat följas men jag har trots det mer ork än innan. Energin är inte på topp men har ökat med mer än det dubbla.

Nästa helg tar jag långledigt i huvudstaden vilket är mer än najs.

Jag har skickat in ansökan om vårdbidrag för ungen så vi ser hur det blir med det. Något extra för jobbet som jag lägger ner hoppas jag.

Jag kollar på serier och just nu Prison break som jag missat innan. Jag läser/lyssnar på massor med böcker. Orkar småfixa hemma, bara en sån sak. Jag och Big har i princip ett stadigt en gång i veckan ligg för att sen återgå till vårt eget. Och vet ni vad, mer vill jag inte ha på den avdelningen. Jag är förvånansvärt tillfreds med mitt liv justnu. Jag vill inte ha det annorlunda…den här veckan i alla fall 😜. Kommer på mig själv att tänka på det…ofta. All stress, ångest, frustration och otillfredsställelse är borta. Ingen gnagande känsla av att det borde vara bättre. Att jag kommer sitta hemma och ruttna till min fantastiska och skitjobbiga autistiska unge är vuxen. Nu är det hon och jag mot världen även om hon största delen av tiden är en stor hög av stinkande skit vars tanke om universum snurrar runt henne medan andras väl och ve inte ens finns på kartan. Let it be.

Äh mer tv nu tycker jag

One thought on “Glömskan

  1. Hahahahahaha…..
    Så väl jag känner igen mig i det du skriver. Kanske inte just i detta läget av mitt liv men väl tidigare. Och vet du? Du har rätt. Just här och nu så duger det gott. Hur det ser ut sen är en senare fråga. 😀

Kommentera

