Impulsmästaren

Jag är antingen en notorisk impulsköpare eller så funderar jag för länge och struntar i det men det resulterar allt för ofta i att jag ångrar mig. 

Förra veckan impulsköpte jag ju ny säng och delvis nytt sovrum. Inte billigt någonstans MEN jag har inte haft ont i ryggen sedan dess. Bra köp alltså.

Torsdagkväll budade jag på en crosstrainer och fick den för 700:-. Liknande kostar typ 5000 så det får anses som ett fynd. Idag imvigdes den. 15 minuter intervallträning. Började på 10 sek max och 60 sek lugnt 5 gånger. Det kändes vill jag lova framförallt för att det är år och dar sen jag kört intervaller. Promenad och cardiomaskin på gym räknas inte och det ger för dålig effekt. Jag ska sakta men säkert öka till typ 30 max å 60 lugnt ×7-8. Är låååångt borta just nu I dear say.

Skönt att kunna göra Hiit hemma ändå, vinner tid till soffa och säng på så vis 😜. Gym blir nästa steg för styrka. Kör ju hemma som mjukstart. Drömmen är hemmagym med fria vikter men det är i framtiden.

Annars har jag lurat hut min söta bror och brorson en sväng så nu är taklampan uppe. Sen ska jag köpa en låda öl så blir de uteprojekten som blivit lidande gjorda. Öl och mat så är snickarn nöjd. Bra deal. Dessutom har jag skrubbat min snygga bil både utvändigt och invändigt.

Ligger i bubblet nu med mitt vinglas, 70 talsmusik och snus. Rundar av dagen rätt bra tycker jag 😊. Big sa att han skulle svänga förbi så 50/50 på den va. Jag borde ha köpt en present åt honom men han har ju fan allt. Han kan få ärva crosstrainern när den mest används som klädhängare 😂.

One thought on “Impulsmästaren

Kommentera

