Ryggsmärtor och impulser

När jag nu läste mitt förra inlägg, alltså jag är ju aldrig in och läser nu mer, så är jag lite glad att den där tröttheten börjar gå över. Tänkte precis när jag var ute och gick att jag har mycket mer ork…orkade ju promenera bara en sån sak :P.

Däremot är jag paj i ryggen. Idag har jag varit till läkaren och tjatat till mig en röntgenremiss. Jag har gått på behandling hur ofta som helst men aldrig besökt läkare för just ryggfan. Sedan var jag på massage, vi har världens bästa massör här det är då ett som är säkert. För två veckor sedan var jag till kotknackaren och han sa att jag inte var lika sned och idag säger massören att trots att jag har ont och är stum i musklerna så allt dras snett så svarar jag fort på massage och balansering. Det finns hopp om livet!

MEN jag börjar fundera på om det bl a är min svinmjuka säng jag bytte till som spökar så idag bestämde jag mig för att köpa en ny säng. Det får bli så även om jag inte känner mig rikast. Nu blir det att åka på tippen med tre resårbottnar för jag köpte även en åt ungen på Blocket som var i princip ny.

Bara ryggen rätar upp sig så ska jag börja träna, fick grönt ljus att köra igång lite smått idag. Jag är sjukt osugen, som vi säger här uppe i norr, på att träna. Gym biter inte på alls. MNK ville att jag skulle komma och träna, han ville annat också för den delen men det kan han fetglömma, och jag kände starkt motstånd att släpa mig ner i källaren.

Men förutom att jag är fet, otränad och har ont i ryggen så är det bra. Jag har bokat två flygresor ner till Stockholm i oktober och november. Behöver komma mig iväg och jaga lite Pokemon ;). Ska bli skönt att få dra iväg någon sväng.

Förutom att jag ska impulshandla en säng så skickade jag ett impulsmeddelande till en tjej som sökte sällskapshäst till sin. Nu har vi mailat lite fram och tillbaka och ikväll skickade jag en lång lista över kusen så hon vet vad det är för någon. Hon sökte en A- eller B-ponny och jag erbjöd en bamse på 170, bra deal om ni frågar mig :P. Dealen från min sida är att hon får ta honom till han dör vilket kan hända om ett år eller om flera. Sedan kan jag betala lite för att kompensera foderkostnaden från en lite skitponny till en stor. Jag tjänar på att göra så. Nu får vi se. Jag har tokångest och hoppas ena sekunden att hon tackar ja till erbjudandet och andra att hon tackar nej. Det har varit lite för meckigt och krångligt den sista tiden. Börjar ledsna på att anpassa mig efter andra och betala dyra pengar på en häst som bara äter och skiter.

Så ser det ut här uppe i mörkaste skogarna just nu i alla fall

6 thoughts on “Ryggsmärtor och impulser

  1. Ryggont är ett helvete anser jag. Allt annat blir lidande när ryggen inte funkar som den ska. Hoppas ny säng kan vara svaret så det inte är något med diskarna 😦 fast det borde väl knotknackaren märkt av.

    • Skoja inte det har varit dåligt i många år men sista 3 har varit asjobbiga. Det funkar när jag är igång men värre vid vila. Ich jag gillar att vila 😉. Han har inte märkt något men massören tyckte som jag att uteslutning kan vara bra eftersom det racklar så mycket

  2. Ja du ryggont är livets pina, jag vet, kan jag lova dig. Hoppas du inte har några allvarliga ryggproblem, utan kan få hjälp med dem. Jag tror inte en kotknackare kan märka av om det är något med diskarna, det måste magnetkamera undersökas. På en vanlig slätröntgen kan det ev se förändringar i form av brosk mm och om skelettet är skadat, men när det gäller diskbråck eller degenerativa diskar är det värre.

    Om du inte läst min blogg kan du göra det, jag skriver mycket om ryggsmärtor, tyvärr.

    • Ja jag har läst hos dig, jag är sämre att kommentera eftersom jag läser genom Bloglovin. Vet inte vilken typ hon remiterade till men alltid en början. Det kan ju vara muskulärt oxå. Musklerna i bröstryggen drar mig sne…sedan zickzackar det ner till bäckenet.

Kommentera

