Är den slut nu, sommaren?

I måndags började jobbet igen. Innan dagen var slut sprängde huvudet. Jag har sökt med ljus och lykta efter annat jobb, inte för att jag inte älskar det jag har utan pga den där chefen. Fick beskedet att hen slutar nästa vecka. Ibland hör gud bön. Jag har inte ord för lyckan och även att jag inte kommer ha lika sjukt mycket att göra.

Annars är jag mest trött. Dödstrött och sådan trötthet som inte går att sova bort. Här en natt kom Big förbi efter jobbet. Jag brukar oftast vakna eller åtminstone vara medveten att han sovit med mig. På morgonen tänkte jag att det säkert blev för sent. När jag pratade med honom så sa han att han försökt få liv i mig och försökte få mig att flytta in, han sover på min plats. Men icket, jag hade vrålat något i stil med: Jag blir gaaaalen på dom förbannade myrkrypningarna. Jag får vandra hela natten. As if jag hade myrkryp eller ens skulle ha gått en meter.

Igår blev jag barnledig för tredje gången i sommar. Bubbelbad och vin efter Pokemonjakt. Fick ett sms med en bild på mig liggandes i badet med mobilen i högsta hugg. Creepy as fuck! Big så klart, märkte inte att han kommit in trots att jag visste att han skulle svänga förbi en snabbis innan hemfärd.

I morse vaknade jag med glasögonen på. Såg Being human när jag gick och la mig men blev väl trött 😁. Kalas för lillungen som inte är så liten mer utan 8 år. Jag är ganska cool för jag spelar Pokemon så det var ett mycket bra kalas påpekade han. Big skulle vara hemma för en timme sedan och vi skulle bubbla och se film. Känner jag honom rätt kommer han antingen åka på jobb, fastna i nåt, somna eller dyka upp 3-4 timmar efter planerat. Jag ska i alla fall ligga i soffan med mitt vinglas, kanske lägga mig i badet eller sängen för jag är tröööööött.

I veckan måste jag jobba lite mer. Jag vill inte att sommaren ska vara övet ännu. Jag vill ha långa och lediga och lata dagar någon vecka till…

6 thoughts on “Är den slut nu, sommaren?

Kommentera

