Gonna catch em all

Igår kväll begav jag mig in i Pokemon Go-träsket. Fångade min första på altanen. I morse släppte jag ut hästarna och fixade i stallet och på hemvägen fångade jag en till. Sedan slängde jag mig på cykeln och for på en pokejakt på en halvmil drygt bara för att reka terrängen

Sedan fick jag med ungen, orsaken till att jag laddade hem appen. Vi har jagat Pokemon från bil, till fots och på cykel…ungefär hela dagen. Jag är level 8 med tre kläckta ägg. Vi har sökt upp Lures vid pokestops och samlat grejer och Pokemons av olika slag. Jag har ett gäng utvecklade Pokemons och lite annat. Ikväll fick jag cykla någon kilometer för att kläcka ägg, komma upp i level och framförallt fått mer bollar. Nu börjar dom jäklarna bli svårare att fånga och bollarna försvinner fort.

Jag har haft väldigt splittrade tankar kring spelet men det som fick mig att vada ut i träsket är ett radioprogram där Autism och aspergerförbundet tryckte på fördelarna med spelet för AS-personer. Det finns ett mål med motion och vara ute. Just det är viktigt annars sitter de gärna inne och spelar. Finns inte målet med utevistelsen där finns det ingen anledning att gå ut.

Förutom att jag dom små jävlarna har vi för första gången besökt den lilla ön för att äta glass och fånga dom. Vi har promenerat fram och tillbaka, ska banne mig prova Runkeepern i morgon det lär bli måånga kilometer. Vi har umgåtts tillsammans och löst problem utan tjafs. Ett enormt framsteg. Hon har fångat Pokemon åt oss bägge de sträckor jag körde. Och det är inte bara vi två, man möter folk heeela tiden som är på jakt. Från småungar till vuxna, asballt.

Fantastiskt fint väder och ljuvlig utsikt.

Min första kläckta Pokemon.

2 thoughts on “Gonna catch em all

  1. Jag skulle också kunna tänka mig att spela, men det där med att ta hand om dem och allt annat runt just det där att jaga dem får mig att inse att jag inte är eller kommer bli någon spelmänniska. Hade jag bara kunnat få poäng för dem jag/vi fångade hade jag varit på direkt 🙂 Jag får helt enkelt hålla mig till geocaching 😀

Kommentera

