Å Norrland du sköna

En vecka i Stockholm vad är väl det för när man kommer hem till norr igen då är sommaren här på riktigt. 10 timmar tog det att blåsa hem, mackor som man åt i bilen och Celsius för att hålla sig vaken. För att slippa jobbig radio så laddade jag hem några P3 dokumentärer. Två varma dagar hemma med tvätt och återhämtning samt hästskötsel och sedan packa en liten påse kläder och slänga ungen och cykeln i bilen och styra mot paradiset.

Kvällar och se på solnedgången och vin. Liye mess och snaps med mina glin och surra med Big eller min vän T som är söderut men han kommer nästa helg igen. Att jag gillar att umgås med killar 😜.

Dagar som spenderas i vattnet på madrasser, guppandes i svallet från båtar. Inte hela familjen bara typ 10 personer men inte tillräckligt så man går varandra på nerverna. Mat i stora lass och temperaturen är i max, 50 grader på altanen och mindre på bryggan. Största delen av dagen guppar jag ute i sundet men aldrig ensam. En unge som inte är min eller ibland vaknar min tonåring och guppar därute, naken trots förbipasserande båtar. Vem bryr sig.

Alltid kläder och handdukar på tork. Och konstigt nog är jag mer lugn och harmonisk än på mycket länge. I morgon hem en sväng för att se till djuren och kanske åker jag tillbaka igen.

2 thoughts on “Å Norrland du sköna

  1. Men herregud, så underbart det låter. Jag måste kanske revidera mitt beslut om ett besök i början av året… eller helt enkelt komma både på vintern och sommaren. 😉 😀

Kommentera

