Stockholmish

Däruppe i skogen promenerade jag för några dagar sedan. Idag irrade jag runt åt andra hållet och tackar gud för kartor i mobilen. Trots att ungen bor ute i Hässelby så är det inte lätt att hitta någonstans. Jag har till och med fått bege mig ut med bil en tidig morgon när sonen fick punka ute i Solna. Efter två felkörningar och uppfuckade gps-appar hittade jag honom. Först fick jag rulla ett tungt jävla däck till bilen som står på andra sidan stora vägen, sen ladda hem några appar och så iväg. Tur att jag var yrvaken för jag fick inte panik eller började gråta när jag körde åt helvete fel eller körde ett extra varv i en rondell pga laggande app. Frågade en farbror efter vägen sista biten och hittade ungen. Nu har jag provat det.

Vi har varit på stan,jagat Pokemon, Mall of Scandinavia, Vällingby och så en sväng med de stora på Anchor. Idag ska ena sonen på AW och jag ska nog vara med Big som är på bilinköpsresa och har bokat hotell i Kista.

Lyssnar just nu på Utan personligt ansvar av Lena Andersson, fortsättning på Egenmäktigt förfarande och jag tycker fortfarande illa om Ester men känner igen mig i överanalyserandet av sms och tolkning av händelser som är helt sanslösa. Dels från mig själv och dels från bloggvärlden, att läsa in mycket mer än vad det är. 

Med lite sorg i hjärtat har jag lyssnat klart på Vredens druvor av Steinbeck vilken jag tyckte mycket om trots att tempot var långsamt och vardagsbeskrivningarna och desperationen var framträdande. Lyssnade tidigare på Möss och människor också och tyckte om den med men då älskar jag ju klassiker också. Tror att jag kommer köra Storytell efter min 3 månaders gratisperiod är slut. Om jag promenerar, cyklar, lagar mat eller gör andra sysslor så funkar det ypperligt att lyssna. Vid insomning är det perfekt! Speciellt att man kan ställa in tid innan den slår av.

One thought on “Stockholmish

  1. Skönt att ni kom hem som ni skulle ändå. 😉
    Jag ska ta och kolla upp ifall det går något icke-svindyrt flyg uppåt i januari eller så. Vore verkligen supertrevligt att träffas igen. 😀
    Kram kram

Kommentera

