On the road

Klockan 20.00, tre timmar försenade, styrde vi ut på E4:an nästan vid vägs ände…i Sverige iaf. Jag höll ut och körde till 4 i morse till jag fick spel och satte sonen bakom ratten. Alla mina barn är med mig. Om allt går som det ska är vi i Stockholm på en och en halv timme. Blev påmind om varför jag hellre flyger med fyra timmar från dörr till dörr och några glas vin där mellan. Inte en natt med två timmar sömn pga myrkrypningar, fyllchaffis åt sonen och sex och sånt med en Big som dök upp på motorcykel 3 på natten. Fick sova 1.5 timmar på eftermiddagen för att ens orka tänka på 10+ timmar och 100 mil i bilen. Om jag hade packat och förberett innan? Glöm det.

En vecka ungefär tänkte vi stanna innan vi styr uppåt igen och då med bara ett körkort. Note to self: planera bättre och starta i tid! Bättre att vara hemma 3 på natten och ändå slippa värsta trafiken än att vara framme efter 7 på morgonen.

Sista gången jag bilade ner åkte jag inte över Högakusten bron och nästa gång hoppas jag att jag minns ledan så här på småtimmarna och bokar flyg i stället. Å andra sidan så blir det billigare att bjuda med barnaskaran i min bränslesnåla Golf.

Inga direkta planer alls för veckan än att bara vara. Tyvärr lämnade vi visst vackervädret hemma men det är smällar man får ta.

Högakusten bron

Min blåa fot. Hästjävel.

Adjö!

4 thoughts on “On the road

Kommentera

