Livskvalitet

image

Sånt där folk snackar om men inte alltid hittar. Jag sitter och lyssnar på dansbandsmusik, just nu Vad har du under blusen Rut, alltså riktigt gammal sån som det ska vara. Stugsäsongen här i området har inte riktigt dragit igång. Jag är ensam på ön och njuter i fulla drag. Jag har badat bastu så skinnet är ännu rödare. Första dagen i bikini för säsongen. Krattat löv och putsat lite fönster och spelat Kubb med barnen innan dom åkte hem.

Big kommer ut ikväll och umgås. Tv och lite hångel kan det väl bli ;). Förmodligen en mer harmonisk kväll än igår när det brände på alla cylindrar på min syster som tror att hon ska bestämma vad jag ska göra här. Hon som alltid är här minst av alla och har minst koll. Min vana trogen ringde jag upp och bad henne lägga ner och sluta skicka en massa korkade meddelanden ist för att prata om det. Inser att något har blivit trasigt i huvudet där.

Ny dag idag dock och det är bra. Vad kan bli fel med ensamhet, bastu med vy och gammal dansbandsmusik? Nä absolut ingenting:).

6 thoughts on “Livskvalitet

  1. Nä, vad kan vara fel på något sådant? Det är ju himmelriket på jorden!
    Du är en tursam människa som har förmånen att ha ett sådant ställe. 😀

Kommentera

