Dumpad

Jag förstår att folk blir frustrerad på internetdejtandet. Jag saknar den gamla goda tiden när mobiltelefoner, dejtsidor och sociala medier inte fanns. Om man ville träffa någon gällde irl eller någon rad i Veckorevyn eller den lokala morgontidningen att man gillade mysiga skogspromenader och samtal på tu man hand.

Dejten blev inte av. Han försvann från jordens yta. Varför är inte jag rätt person att spekulera kring. Jag är inte den moraliska kompassen som har något att säga i sammanhanget. Ställer man oss två bredvid varandra och jämför så är det jag som vinner kampen om den som är värst. Jag har ingen moralisk kompass in the right ball park om man säger så, inte ens somewhat near.

Jag var lite lättat och lite irriterad men mest okej då får jag bädda ner mig kolla på min serie hela kvällen vilket jag gjorde. Lillfinnen skickade Snap om att han inte var vare sig sexig eller snygg (mina ord) utan sjuk som bara en karl kan vara. Vi snappade till tre i morse och jag blir aldrig less på att se hans snyggsexiga anlete. Jag är helt enkelt kär i hans utseende. Detta bekräftades av min systers kommentar när jag visade bild på han den andra. Han ser ju ut exakt som Lillfinnen! säger hon utan att blinka. Jag tittar på bilden igen och ser ju att hon inte är ute och cyklar. Dom är väldigt lika till utseendet. Lite skäggiga, snyggsexiga snorungar med mer charm än dom kan hantera. Ooops. Sån är jag. Faller för det där speciella yttre.

Att jag sedan försov mig till 10.40 i morse när jag skulle börja klockan 9, kurs med hela kollegiet inklusive chefen är ju en annan historia. Till mitt försvar så är jag risig och har astma utöver det vanliga. Packade ihop tidigt och sa åt min chef att jag åker hem och sover vidare, jobbar gör jag i helgen.

Kommentera

