Handarbete och snapar

Jag måste villigt erkänna att jag är totalt hooked på handarbetsgrejen. Virkar och stickar varje dag. Förutom att det är rogivande för en spretig själ så minskar skärmtiden enormt. Jag plockar inte upp mobilen så fort jag har tråkigt. Tossor, trasor och mormorsrutor för hela slanten. Ska sy en kudde av sistnämnda. På onsdagar har vi syjunta i tre timmar. Vi är fyra kollegor mellan 30 & 65 som handarbetar, pratar och skrattar. Igår sydde jag dessutom, det är min akilleshäl.

Skärmtiden minskar sa jag. Förutom i natt när jag och glinet snapchatade till klockan  tre. Jag kunde omöjligt lägga bort mobilen. Osminkad och lurvig som man är när man lagt sig. Men äsch. Vi har skoj. Även vardagsbilder från jobb under dagarna. Snaparna försvinner ju så han fick skicka bilder åt mig på fb så jag kan spara och kolla mellan varven.

Säger bara det att jag är ute på hal is så det stänker om det. Trots mina små utflykter med MNK och Big så är det mycket grå vardag och obefintlig känslostorm förutom ren lust. Dom där två träffar jag inte så mycket och dom är ju med bara för att dom behövs av uppenbar anledning. Bekräftelse, uppmärksamhet och ny flört är balsam för en sliten själ även om det finns mycket att önska gällande ålder och annat. Men va fan han smörjer upp mig med att kalla mig smart, sexig och snygg och jag struntar i att det är svammel. Snål är jag visst också, men jag håller mig från att ses irl för då är det kört på allvar.

4 thoughts on “Handarbete och snapar

  1. Det där med bekräftelse är ett elände. Utan det skulle vi spara oss en massa gråa hår i förtid.

    Undrar om det betyder att vi egentligen ska strunta i sådant tills vi redan fått gråa hår och sedan köra hårt? För låta bli helt verkar ju stört omöjligt. 😉

    • Jag tror på din teori, bara köra på medan tid finns 😁. Eftersom jag lever världens tråkigaste liv just nu, och jag är inte skapt på det viset, så tänker jag lite mindre än vanligt. Finns gränser förstås men jag håller mig på en laglig och hyfsat socialt accepterad sida 😛

  2. Haha. Men vad fan?!? Tvinga mig att komma tillbaka och se vad fan jag egentligen skrivit, bara så där. 😉 Men jo, jag vidhåller att min teori håller vatten. 😀
    Tråkigast liv i världen är nog inte du ägare till, utan jag. Så är det bara. 🙂

    • Vi får slåss om den saken en annan gång :). Tråkigt liv funkar fint för mig och framförallt för ungen, det får vara så en period. Tur att jag inte lider av att ha tråkigt 😉

Kommentera

