Förnuft och känsla

Jag skriver ju aldrig mer. Det finns inget att säga egentligen det är upprepningar hela tiden. Men kort om vad som hänt och händer (alltså det gamla vanligta). Pratar med Big, ligger med honom. Pratar inte mycket med MNK men vi jufsade för någon vecka sedan när jag varit på krogen fiskade jag upp honom i taxin och vi gjorde det vi skulle. Han jobbar borta mycket då har vi aldrig kontakt. Jag har undvikit kontakt iofs men med lite alkohol i kroppen så dög han tydligen.

Jobbar tusen gånger smartare, väljer bort det jag inte hinner och håller mig hyfsat inom ramen för 40 timmars vecka. Utvecklingssamtal med chefen där jag verkligen sagt vad jag tycker om henne och hur orättvis hon är och att jag saknar långsiktig planering över verksamheten. Hade sjukt ångest men jag orkar inte med svammel. Saklig och konstruktiv kritik dock…men är jag nöjd? Njaaa.. Det är en lång resa till lösning men jag älskar mitt jobb trots omständigheterna och jag jobbar smart och har slutat stressa.

Mitt lilla, lilla glin då. Har någon hört det förr? Jag undviker glin, även detta…trots pirr och trots allt. Vi har inte hörts sen typ en månad, han gillade på Insta…jag har inte skickat ett meddelande och har hållt mig undan. I eftermiddag fick jag dock ett meddelande på FB som jag svarade på. Vi har messat hela kvällen. Han försöker lära mig Snapchat. Jag utlovade straff och böter om det kommer undermidjanbilder för jag är för gammal för sånt. Nu har jag testat lite iaf. Han vill ha bilder på mig men det kan han glömma. Jag är sjuk, risig, förkyld och eländig. Han bryr sig inte men då är ju han superung. Snygg och vältränad. Sa att jag är sjukt glad över att sociala medier inte fanns när jag var ung.

Förnuft och känsla var det va? Förnuftet vinner än så länge iaf. Men det är fan svårt!! För att skingra tankarna så har jag börjat med handarbete! JAG! Det är sjukt kul och jag är sjukt dålig men jag virkar och stickar och är på syjunta. Jag dammade av gymväskan förra helgen och for på gym med ungen och MNK. Bara en sån sak. Men fan, jag mår bra trots att förståndet inte är helt i behåll.

One thought on “Förnuft och känsla

Kommentera

