Gör något!

Jag har fått leva med mina ogenomtänkta handlingar förra helgen. Inget allvarligt bara min egen inre kompass som tittat uppoffrande på mig mest hela tiden. I övrigt gillar jag läget. Det är oviktigt egentligen. Shit happens.

Shit happens också i Grekland och Italien och för all del i Syrien. Jag som ni andra översköljs av statusuppdateringar och bilder på det döda barnet. Jag begriper faran med FB och att man blir avtrubbad, det blir för mycket. Det gillas och delas i massor men det görs jävligt lite. Jag kan inte göra så mycket men jag kan göra något. I morse fick jag nog så jag rusade in på jobbet och sa att nu måste det göras något.

Det är vår plikt att göra det vi kan. Jag tycker inte att man ska behöva skänka halva lönen eller tömma sparkontot. Ger vi alla lite så blir det mycket i slutändan. På infoikonen skickade jag ut en uppmaning till personal och övriga på bygget att det måste göras något, att det är vår plikt. Med tanke på det jobb vi har så måste vi hjälpas åt. På fikat påminde en kollega mig om att vi beslutat att vi ska skänka personalens julklappspeng till välgörandeändamål i stället för att köpa dyra hemgjorda filtar, vantar och vad det nu brukar vara. Så där har vi dragit in en massa tusingar. Chefen hängde på och sa att det spelar ingen roll om det är nu i stället för till jul. Pantburkarna går till flyktingarna och vi kör en liten insamling. Får se var det slutar. Jag känner att jag i alla fall har gjort lite mer än att gilla en facebookstatus eller sms:at en hundring. Det känns jävligt bra vill jag lova.

Kommentera

