Fattigstugan

Efter massivt räknande och huvudbry så ringde jag säljaren igår och sa att jag vill kolla serviceboken och grejer. Lånade grannens bil och åkte dit. Pratade lite och hade egentligen bestämt mig för att köpa den redan innan. Men som sagt jag är väldigt restriktiv till att låna pengar annat än till hus, ja billån är iofs okej för andra än mig ;). Tog mig i kragen och slog till. Jag får helt enkelt bli bättre med det där att planera min ekonomi och inte ha dyrare matkonto än en flerbarnsfamilj. Klart jag får dra in på någon Stockholmssväng men jag överlever nog.

Jag är så förbannat nöjd med min bil och helst vill jag köra hela tiden. Förr var det ett medel att ta sig mellan två punkter men nu är det som Boije säger ”resan som är mödan värd”.

I övrigt så kom jag en timme sent efter min lunch och erkände glatt åt chefen att jag tappade tid och rum och om jag är borta kan de söka mig i bilen ;). Gasade ner på stan för att gå på bolaget och köpa en flaska vin till mig och en present åt syster. När jag kommer ut därifrån sitter min kusin där som bor i grannkommunen. De är aldrig i min kommun så jag fastnade där och surrade om allt möjligt och tiden flög iväg.

 

2 thoughts on “Fattigstugan

Kommentera

