Besiktningar

Första arbetsdagen avklarad. Ingen nämnvärd börjajobbaångest utan mer ett konstaterade att nu jäklar ska lugnet behållas, stressen hållas i schack och att det är bara ett jobb. Man behöver inte ge 110 varje dag utan good enough funkar.

Eftersom det är nystart iom hösten så började morgonen med att ringa vårdcentralen och gyn för tidsbokning. Gyn för att jag är ett år sen med spiralbyte och cellprov. Borde tagit ett för länge sen eftersom jag haft cellförändringar och opererat tre gånger samt att det visat milda förändringar i flera år. Blev bara less att springa på kontroller i tid och otid.

Vårdcentralen ringde jag för en besiktning. Jag har varit tröttare än vanligt en lång tid nu och så har jag tappat svinmycket hår under flera månaders tid. Jag går upp i vikt trots träning och tja jag är allmänt seg. Efter semestern borde jag vara mer utvilad och piggare än jag är. Snackade med frisören och hon tyckte det var märkligt att jag tappat under lång tid. Hon trodde det kan vara hormonellt eller ämnesomsättningen som spökar.

På onsdag ska jag ta en massa prover och nästa vecka träffar jag en läkare. Sa att jag ville ha en vettig en och inget svammel…så hon fixade tid hos en som ska vara bra.

Så nu är det jobb, kontroller av mig…dock inte hjärnan, den blev som den blev ;). Bilen får jag förhoppningsvis i veckan så då ska jag ge mig ut på jakt efter nyare bil.

4 thoughts on “Besiktningar

Kommentera

