Same same

Inte tusan kommer jag mig upp om mornarna. Troget ställer jag klockan på nio men är sällan uppe förrän elva. Två veckor kvar av semestern så stigauppförsöken är inte speciellt seriösa. Inte heller missar jag några soltimmar. Igår öste det ner, idag är det mulet ute.

Jag sitter fullt påklädd på altanen och tittar på schäferhunden jag är hundvakt åt denna vecka. Han kommer med bollar och vill leka men jag är måttligt road. Synd att han luktar skunk annars hade jag behållt honom. Trots att han är övervuxen så är han lydig och from som ett lamm.

Bilen står på framsidan, lika död som tidigare. Igår skickade jag in en låneansökan på 75 k. Ifall att. Tyvärr faller jag för bilar värd det dubbla men det är uteslutet de närmsta åren. En ska väl leva också :). Jag räknar med att jag måste köpa en ny inom kort men idag gör vi ett försök att byta batteri ifall det är kortis där. Skulle den starta så är planen att tokspara så jag får ihop 30 k till en kontaninsats nästa sommar. Jag vägrar röra mitt andra spar just nu.

Varför är död bil en big deal kan man undra. I glesbygd går det kanske två bussar om dagen. Fyra kilometer till närmsta affär. 1.2 mil till stallet och bara vanan att alltid kunna spontanåka var man vill och när man vill. Det suger röv. Tur jag har min rejsercykel :).

För att se saker från den ljusa sidan. Jag är ledig och det blir ingen spontanshopping iaf.

10 thoughts on “Same same

    • Min är egentligen inte större men det går inte att leva utan bil här och den måste klara drivor med snö och allt sånt. Dessutom är jag less på gammalt rackel.

Kommentera

