Röj

Nu jäklar är till och med stallet städat. Huset är utröjt och släplasset är på tippen. Altanstommen är klar efter två dagars slit med betongplintar och bärlinor. En plint och två stolpar till insynsskyddet ska upp sen är det bara att skruva trall.

Vi har sinnessjukt mycket mygg och knott. Om ni tror att ni har det, Välkommen upp till norr!! För första gången på nio år, sedan jag köpte hästen så kommer jag ta in dom på nätterna. De vandrar och är superirriterade med bölder här och var.
Men i morse bestämde jag mig för strandpremiär. Sol iofs men inte varmast. Syrran ville hem jag sa aldrig i livet. Slog av nätverket och hotade med att klippa av kabeln om inte ungen hängde med. Väl där badade hon. Nästan tre timmar på relativt folktom strand var väl okej.

Nu arbetsvägrar jag och planerar roligheter till helgen. Den stora festhelgen hos oss och enda gången jag kör två dagarsparty med start med fest med barndomsvänner. Nästa vecka kommer sonen hem så det blir bra. Han får arbeta ;).

Kommentera

