Gammal skåpmat och träning

När solen tittar fram så värms känslorna upp. Det verkar som så i alla fall. På midsommarafton hörde en gammal dejt av sig och önskade trevlig midsommar. Det är trevligt i och för sig men det var några år sedan och varför kan man undra. När jag kom hem hörde MNK av sig. Han har jag inte pratat med på månader. Det var sena vårkänslor och han var sugen på en svängom. Bad honom se på porr och runka så det går över. Är urvalet så förbaskat dåligt att man måste inte bara leta i kistbotten efter gamla fynd att återanvända utan även bland raderade kontakter?

Kom hem i söndags och böt skyndsamt kläder och tog en lite joggingrunda i värmen bara för att känna om jag fortfarande kan. Jodå det kunde jag hellre än bra. Måndag cyklade jag en mil i hyfsat tempo och sen har jag hört att sex är träning så det räknar jag också. Tisdagen startade med behandling hos kiropraktiken och vila på det. Och jösses så jag vilade, det hände inte mycket alls. Idag sov jag på tok för länge och efter frukosten så väntade jag ett tag och drog på löpkläderna och for ut på den längre rundan. Det gick bra de första två kilometerna och jag sprang på rätt fort också. Sedan kändes det tråkigt (ja det är förbannat tråkigt att springa och jag lär aldrig tycka att det är roligt) så jag promenerade en stund innan jag sprang igen. Den sista kilometern var vedervärdig och det kändes som om jag sprang i sirap.

Min plan är att jag ska ha en aktiv sommar. Jag är på tok för fet för att jag ska trivas. Säkert har jag gått up 4-5 kilo och tappat massor med muskler så jag känner mig som en jävla Heffaklump. Kläderna sitter riktigt illa och jag vantrivs. Jag kommer vare sig dieta eller svälta utan kör träning utomhus, så får det bli. Laddade ner ICA hälsa appen där man får rabatterad mat bla och deras gräns är 5 mil i veckan för maxprocent så det får bli mitt mål. Med cykling och löpning så borde det funka fint.

6 thoughts on “Gammal skåpmat och träning

  1. Usch, jag blir trött bara jag läser det du skriver. 😦
    Behöver också ta tag i det där med träningen, men jag har ju njutit så himla mycket av att inte träna att det är svårt att motivera mig till att ta mig iväg nu. Blä.

      • Jag kräks på all träning, men hade vädret varit bättre hade jag gått spåret i skogen istället för att ta mig till gymmet. *suck*

        • Bestämde mig att skippa gym helt hela sommaren och bara köra utomhusträning. Cykling, promenad och jogga. Behöver ombytet och frisk luft mer än ett unket gym…Vi tar nya tag åt hösten!!

Kommentera

