Walk towards the light

Jag ser ljuset i tunneln. Jag kommer inte hinna helt klart innan helgen men jag har jämkat med chefen att jag tar någon regning dag och jobbar för att ta extra dagar till hösten sen. Dessutom har jag haft ett rejält samtal om min arbetsituation och det känns som om vi kommit till en lösning. Hoppas, hoppas! Dock blir det nog inte utbildning till hösten som jag tänkt…så mycket kommer inte min börda att minska så jag hinner med det.

Kan i alla fall konstatera att det är lika jobbigt att cykla i motvind med en racercykel som med en tantcykel. Förbannat tråkigt! Nu får den där sommaren komma hit också. Regn och blåst, knappt någon sol sedan i mars. Fuck!!! Men vad gör det när jag snart har sex härliga semesterveckor framför mig?

Kommentera

