Gott och blandat

Hur ska man sammanfatta helgen som var? Tre-fyra ord vinglig promenad, trav oc racercykel. Det låter onekligen sportigt, närmare sanningen är väl fest, fyll chaffis och inpulsköp.

Fredag personalfest med god mat. Vi började redan fem och vinet var slut vid tio. Då grävde vi fyra som blev kvar fram en hjortronlikör till kubbspelet. Jag ringde efter sprit från Big, han kom med en oc en halv liter!! Jag och kocken tog någon grogg med Loka jordgubb, det var fan gott. Vid halv två vinglade jag hemåt. Huvudet hyfsat klart men det var lite jobb med att parera den raka linjen. Vaknade efter lunch och ringde Big igen i ett helt annat ärende. Han ställde upp. Sov några timmar till och åkte vid tiotiden iväg och hämtade bror och far på Bodentravet.

Lite kul med en roadtrip. Fick med mig systeryster som nog varit i vindunken. Hon frågade om Big skulle bli pappa?! Jag bröt ihop i skratt. Något om att det såg ut så. Nåväl framme i Boden så fiskade vi upp storspelarna och åkte till Max för en burgare. Landade i sängen någon gång vid två på natten och fastnade i de två sista avsnitten av Game of Thrones.

I morse…eller lunchtid vaknade jag och  sedan konfererade jag med kollegan om vilken cykel jag skulle välja. Hon hade testat två så jag tog den hon inte köpte. En med typ 26 växlar. Min första cykel som jag köpt själv. Nu finns inga ursäkter mer, i morgon inviger vi dom med en lunchtur på en å en halv mil. Hon sprang en halvmara i maj och jag spranggick fem kilometer…det kan gå hursomhelst det här ;).

Nej vi drack inte upp all sprit och ja jag har supit bort hem och jobbnyckeln. .

Kommentera

