Flyter med

Så jag har beklagat mig över jobbet sista tiden. Jag har känt mig värdelös och superstressad mest hela tiden. Inför lönesamtalet idag var jag tvungen att sätta mig ner och se om jag verkligen hade gjort något vettigt under året. Det känns inte som om jag har engagerat mig, jag har verkligen sagt nej eller lagt till baka uppgifter till den det berör. Alltså inte likt mig som trivs med kontroll och som har bred erfarenhet. Jag vill ju göra allt själv.

Tydligen så är det strutsmetoden som är lönsam samt en rejäl dos med taktik. Jag jobbar efter våra fyra lönekriterieposter i lagom dos. Efter en timmes samtal var både jag och chefen överens om att jag toppade på alla. Hen försökte sänka på någon punkt men jag hade bra argument för min sak. Det lönar sig även att tänka som en karl och vara sig själv närmast och inte vara blygsam med sina kompetenser. Nu gör det ju inte mycket mer i lönekuvertet men min plan är att ligga i toppligan vilket jag lyckats med nästan varje år. Men det absolut bästa är att det känns som om jag får cred för det jag gör trots att jag känner mig värdelös. Dessutom har jag visat i siffror hur mycket mer jag faktiskt jobbar i jämförelse med andra.

Jag har ju sökt program på avancerad nivå till hösten. Distans på Umeå universitet. Varför inte klämma in ytterligare en masterexamen när man ändå är igång? Chefen kallade till extra möte med tre avdelningar så vi kan se över hur mycket de andra kan täcka upp/ta över från mig. Kanske stuva om lite. Jag vill verkligen gå utbildningen men inte med den arbetsbelastningen jag har nu.

Just nu ligger jag med ny BUSADE ben och ska ta tag i piffning för jag har styrt upp en AW med hela personalen klockan fem :). Och vin ska jag fanimig dricka.

2 thoughts on “Flyter med

Kommentera

