Upp och ner och så upp igen

Ännu en fantastisk dag till ända. Började på topp med bråk med dottern och därmed sen till jobbet. Massor med jobb och känslan att alla är som tickande bomber så här med semestern runt hörnet. Ingen har förståelse för andras bördor. Det känns som att vinna på lotto varje gång man lämnar hemmet och äntrar parkeringen.

Givetvis avslutas dagen på samma sätt plus några uns extra stress och ytterligare tyngd på redan nedtyngda axlar. Det till trots så pratade jag med en mycket gammal vän idag. Den berömda och ökända Badboy som jag haft ett hatkärleks förhållande sedan tjugoårsåldern. Min sk stora kärlek som visade sig ha ett jäkligt komplicerat liv som jag slutligen, konstigt nog, övergav för sinnesfridens skull.

Efter det har jag haft mer eller mindre kontakt med honom genom tider bakom galler, drogfria perioder och ibland återfall. Sist vi sågs var när jag tvingade in honom på behandling för en sisådär sex år sedan med löfte om att ta hand om hans galna unghund som åt upp halva inredningen i hus och bil. Eller ett år  senare frågade han om jag ville ha den lilla hulliganen. Tackade vänligt men bestämt nej. En könsmogen ”kamphund” kändes inte som en bonus i livet just då.

Idag behövde jag råd i hur man enklast får hjälp i en trasslig situation. Nope inte för egen del :D. Problem har jag men inte såna. Hursom…det är alltid lika trevligt att prata. Hans liv är helt annorlunda nu och det är kul att det finns goda exempel på att man ska ge folk en andra chans. Varje gång vi pratar så känns det som om det var igår vi snackade sist, oftast så är han ju på banan. Fortfarande snygg, charmig, snäll och rolig…precis som jag ;). Synd bara att det måste till sånt ärende för att jag ska höra av mig.

2 thoughts on “Upp och ner och så upp igen

Kommentera

