Mmm

Hem kom jag mig ju bättre sent än aldrig. Dök upp på jobbet en dag för sent men det betyder ju inte att jag inte jobbat och behöver ta en semesterdag. Jag och ungem fick iallafall en liten kulturvandring i Gamla stan som extra bonus.

Sov knappt natten till tisdag och orkade inte annat än jobba som ett tok och ta hand om hästarna. På onsdag var det lite samma och jag var inte hemma förrän vid sexsnåret. Döm om min förvåning när Big helt plötsligt körde upp bredvid mig vid postlådan så jag bjöd in honom på fruktsallad och surr. Vi låg i soffan och snackade…ja lite småhångel blev det men med en tonåring hemma går det inte direkt att släppa lös. Någon timme senare åkte han och bägge två var väl lite frustrerade om jag säger så.

Idag slutade jag rätt tidigt eftersom jag hade kvällsjobb att göra och som lök på laxen så skulle ungen till kompisar efter skolan. Jag och Big styrde upp att vi skulle lätta på trycket så han satt på bron och väntade när jag dök upp. Efter avklarad gymnastik sov jag som en klubbad säl i två timmar så jag fick skyndsamt putsa upp mig, sminka och locka håret innan jag åkte till jobbet igen.

Mina grannar är nog väldigt nyfikna på vad som egentligen händer här. Big dyker upp på olika tider och rätt ofta i olika fordon. Nyckeln tas från dörren och rullgardinen åker ner…någon timme senare så åker han iväg. Grannen tvärs över gatan har ju sagt att jon oxå vill ha en som dyker upp så hon får dra ner rullgardinen :).

Förresten så har jag semester om två veckor!!! Helvete så skönt.

Kommentera

