Finn fem fel

Känner mig bipolär just nu. Ena dagen bra och andra botten. Men i alla fall så är det mest bra nu faktiskt. Spännande projektarbete på jobbet där både sexualitet i ett genusperspektiv och döden har diskuterats. Tog med mig några ex av Det vita arkivet för mig själv och för mina föräldrar så nu ska begravningen planers. Morbid. Jag? Menar du! Jag har också fyllt år mitt i allt och fick två saker av min önskelista. En brevlåda och en mandolin, inte instrumentet. Så nu består min önskelista av en morgonrock och en vattenkokare. En flaska vin fick jag förståss av systeryster, she knows me :). Av Big fick jag några orgasmer, en får vara nöjd för det lilla.

Bilen har inte längre körförbud så jag behöver inte få hjärtklappning när jag möter polisen, bara en sån sak. Kontaktade fordonslinjen i halvpanik för att få saker lagade och igår lämnades den in för fix. Bad honom lämna bilen utanför med nyckeln i och undrade frågande (eventuellt konstaterande) att ingen kommer väl stjäla bilen där varpå han med sin finska dialekt konstaterade att nä den är nog så välanvänd. Hmpf. MEN det mest otroliga och konstiga och annorlunda var väl att jag steg upp halv sju igår morse (say whaaat), överlade med mig själv några sekunder innan jag tryckte i mig en banan, böt om, for och sprang rundan på tre kilometer, ja jag sprang hela rundan! Det var finn fem fel. Kände mig sjukt nöjd och lite mentalsjuk på en och samma gång.

I morgon ska jag och bästisen äta räkor och dricka vin medan vi ser på Outlander, det blir nog bra det :).

8 thoughts on “Finn fem fel

  1. Äh jag tycker inte att man är morbid för att man fyller i ett vitt arkiv. Igår hade vi planeringsdag på mitt jobb och vi lyssnade bla på en från en begravningsbyrå, han berättade om ett fall tidigare i veckan där två bröder blivit ordentligt osams pga mammans begravning. Den ena hade hört att hon ville bli kremerad och den andra att det skulle vara vanlig kistbegravning. Tänk om deras mamma hade fyllt i ett sånt där. Jag har själv inte hämtat något sådant där ännu men borde ju, vet att min mamma har ett sådant men inte pappa tror jag. Måste trycka lite på det där kanske.

    • Ja man vet ju aldrig när det händer. Lika bra att eliminera bråk bland när och kära. Jag vet att mina farföräldrar fyllde i och att det var glasklart hur begravningen skulle vara. Sen får man ju ändra det hur många gånger man vill så det är ju inte hugget i sten.

  2. Bra initiativ, att fylla i ett vitt arkiv.
    Angående finnar så har de en tendens att inte kunna omskriva saker. Man får helt enkelt leva med det. 😉

Kommentera

