Lugna sig

Något frustrerad i veckan va! Jag hatar när det blir så där. Allt känns segt, jag sover vid fel tider, försover mig och är trött och håglös. Jobbet går alltid bra men hemma är jag som en urvriden surgammaltrasa. Tur att helgen kom. Den har varit betydligt bättre än veckan. Hästeri har väl dominerat och så tvingade jag mig iväg på en lite joggrunda.

Inser ju att det är allergi/astma i kombination med att hästarna fäller som fan. Det tål jag inte vidare bra om man så säger. Jag blir trött och sliten. Mina kära stallvänner avlastar massor, jag behöver inte hålla på att packa höpåsar och annat svammel men det räcker med att ha ett murveldjur som häst som gnider in sig från öra till svans i alla lerpölar han hittar. Så jävla nobel dressyrhäst har jag! 😀

Ikväll blir det innebandy och sedan hoppas jag på att nästa är en bättre vecka. Jag har gjort lite ändringar på jobbet så att det kommer bli lugnare där och det behövs verkligen. Såå förhoppningsvis lägger sig desperationen en smula ;).

Kommentera

