Ge mig mer tid

Var tusan försvinner tiden? Den bara rinner iväg när man är ledig. Har trots det hunnit både baka, barnvakta, motionerat hästen och skottat fram sommaren. Det smälter undan snö som bara den här nu. De sista dagarna börjar jag se asfalten på uppfarten. Men i övrigt är det gråa slaskiga drivor överallt.

Medan exet och ungen varit på bup for jag på springtur i det vackra vädret. Det var vackert när jag klädde på mig i alla fall men efter uppvärmningen började det blåsa och regna. Jag hatar att springa och det gör inte saken bättre när man gör det i mmotvind med regnet piskandes i ansiktet. På E4:an! Då vill man inte bara ge upp när det kommer massor med bilar. De tittar på mig och tänker att den där tjockisen hon behöver springa jävligt långt och inte gå där och dra fötterna efter sig.

Nu har jag hela 45 minuter rast här innan ungens kompiskalas drar igång. Vollyboll, pizza och film står på schemat. Där for den kvällen. Någonstans där mellan lämning och pizzan ska jag ut och rida också. Igår spelade dom också vollyboll så medan jag väntade jobbade jag flera timmar. Min chef undrade vad jag gjorde på jobbet, orka ränna liksom! Känner att jag har fått passa aldeles för många tider, inte mina egna utan andras och det är något jag tycker är svinjobbigt av någon anledning. Förhoppningsvis så lugnar det sig på eftermiddan i morgon efter ungens kalas och avfärd till fadern. Tror jag tar det hyfsat lugnt i helgen, förutom utgång ;).

 

6 thoughts on “Ge mig mer tid

  1. Jag är ledig idag och i morgon och nog fan finns det en hel massa måsten då. 😦 Efter tio dagar i sträck på jobbet vill jag bara soooova, vaaara och njuuuta av livet. In my face!

Kommentera

