Cleaning out my closet

Första ”woggingrundan” gick fint. Fick verkligen tvinga mig att ta det lungt och försöka hålla en minut av jogg och promenad så jag inte ledsnar och får kräkkänslor och ger upp. Men asfalt och jogg är för mig ett helvete, benhinnor, vader och höfter protesterar lite väl högljutt ibland.

Firade sedan in påsken på lokal. Vi satt vid pioanot och sjöng med när de stackars trubaduerna försökte underhålla övriga gäster. Dock så underhöll vi dom. Lade ut en ylfilm på FB med min systers ljuva stämma i fokus. Sångaren var väldigt road av underhållningen i alla fall. Kul var det men det stod alltid en drink, ett glas vin och vatten framför oss. Jag köpte inga drinkar men någon verkade göra det i alla fall. Fredagen bestod av att sova och kolla teve, det kändes som en lagom sysselsättning.

Idag tar jag tag i de där sakerna man inte vill göra. Städa, tvätta, byta sängkläder och sånt ni vet. Mellan varven städar jag datorn som börjar sega så nu är den snabbare än på länge. Spellistan är gammaldans, just nu Ska vi plocka körsbär i min trädgård. Sen ska jag ut och springa lite tänkte jag. Försöka hitta lite mjukare underlag.

Kvällen kommer tillbringas i mitt nystädade hem. Big pratade om att svänga förbi och kolla på film, han önskade en gammal film från de norra trakterna Järnets änglar…har glömt vad den handlar om men det får duga.

Sedan ska jag försöka göra sådana där saker som behöver göras, det där rummet jag måste tömma och göra om kontor kan vara ett lagomt projekt om jag orkar.

4 thoughts on “Cleaning out my closet

  1. Låter som en lagom påsk ändå. 😀 Själv jobbar jag och det har varit aningens överjävligt sedan i torsdags. Nåja, bara några dagar kvar tills det är torsdag och jag går av för att ha ledigt i dagarna två. 😛

Kommentera

