Korsijävlataket

Nu när jag läser mitt förra inlägg tycker jag inte alls att jag verkar bitter, inte det minsta ☺. Det var okej att komma hem. Exet kom flera timmar senare, jag hann både värma mat, packa upp och rumla runt i sänghalmen så inte gick det någon nöd på mig…inte ens en liten gnutta.

Dessutom var det en glad och positiv unge som kom hem. Än mer otroligt var att hon haft det toppen hos pappa. Börjar undra om det var snabbverkande tabletter de där SSRI-prepataten gon började med förra veckan eller borde jag ha gett henne plasebo för länge sedan? Skitsamma en glad unge är en glad unge så vem är jag att klaga? Idag medan jag kraschade på soffan efter jobbet hade hon städat kök och tömt diskmaskinen, tagit ut sopor från kök, badrum och eget rum, skottat snö, burit in ved och fan och hans moster. SJÄLVMANT!!! Det finns hopp om livet.

Synd bara att jag inte har samma energi. Jag lider sviter av sommartidshelvetet och utmattning efter ett jäkligt jobbigt år. Nu är det bara för mig att komma på banan igen.

2 thoughts on “Korsijävlataket

  1. Rumla runt i sängen? Vad betyder det? Betyder det något i stil med att du försökte ta en stödvila men hade svårt att somna så du vände och vred på dig? 🙂

Kommentera

