Gå i kloster Ofelia

Det snöar ute och då behöver man inte gå ut. Då är det okej att ligga på soffan och filosofera och fundera vad som händer i livet. En sak jag allvarligt funderar på är att ta bort fb-appen från mobilen. Är in och gluttar allt för ofta. Inte för att jag läser så noga eller så, bara in, bläddra och ut igen…ofta. Jag irriterar mig själv helt enkelt för fb är fan sällan intressant.

En annan sak jag tänkt på är om jag tappat stinget totalt. När det gäller män. Jag ser dom inte alls. Jag ligger med Big typ en gång i veckan och tackar nej till träff med MNK. Ids inte helt enkelt. Liggmässigt kommer vi inte vidare (ni ser jag är lat också och försöker inte ens) och då får det vara. Vi ska visst börja träna och peppa varandra trots att jag säger att jag hatar träning och att jag är lat. Jag erkänner att jag måste träna och hänger på men jag kommer inte tycka det är kul. Ni ser, The Grinch har fått hard core konkurrens.

Värst är att jag inte ens går igång på snygga karlar. Ni vet man tittar lite extra, fnittrar, tvillar en hårslinga och  sänker och höjer blicken och har sig. Exempelvis min nya kollega. Han är snygg. Hockeyspelarsnygg med jävligt najs röv. Mörk, charmig och trevlig, till och med lite flörtig. Vi har trängts i ett litet redigeringsrum utan att det pirrat till lite extra. Jag drar dåliga skämt och ryggdunkar…typ. Driver hejdlöst med mig själv. ALLT som inte har med flörtande att göra. Det hade inte hänt för ett par år sen. Det verkar inte bättre än att jag trivs här på glasberget ;).

Börjar det inte räcka nu? Eller är det kloster son gäller och skulle dom ta emot mig?

2 thoughts on “Gå i kloster Ofelia

Kommentera

