Tidningar och småjävlar

image

Frukost bestående av saker som ger minst disk och kokkaffe. Det är stuglivet på vintern. Strålande sol ute, varmt på termometern men satan vilka nordanvindar. Därför är jag glad att jag köpte med lite söndagstidningar. Jag glömmer alltid bort att jag gillar och läsa tidningar. Tror jag slutade med den vanan någon gång när jag insåg att det kontot blev nog så dyrt. Tur jag jobbade i en kiosk i en herrans massa år, det var lite dötid på kvällarna men inga problem för mig :).

Nackdelar med stugliv är möss. Råttskit i sängar, på bänkar och bord. Vi har sovit i lillstugan som är befriad men visst tusan har dom små jävlarna varit i farten här i natt de små asen.

Men vad gör det nu när elden sprakar, värmen stiger, det finns tidningar kvar att läsa.

2 thoughts on “Tidningar och småjävlar

  1. Jag blev lurad av det fina vädret, för som sagt.. fy fan vad kallt det blåste ute 😦 Nej inne vid kaminen är en bättre plats. Möss är inte det roligaste sällskapet.. tur du har tidningar.

Kommentera

