Kärlek

De flesta vet att jag har en väldigt guppig färd med mitt yngsta barn. Senast igår morse var det krig. Nu råder dataförbud och sådana trevligheter. Om man uttrycker det milt så känner jag mig som en dålig förälder på flera fronter. I alla fall tills jag pratade med min långväga son igår.

Han meddelade att han träffat en tjej  (igen). Som den uppmuntrande och kärleksfulla moder jag är upplyste jag honom om att jag hoppas att han inte tar med henne hem under påsk. Nya kravet är att jag vill att han ska ha träffat en och samma minst ett halvår innan jag träffar dom. Redan nu har jag tappat räkningen över hur många ”flickvänner” han hunnit med sista året, jag har i alla fall träffat tre av dom.

Till saken igen. Han och den nya hade pratat om sin uppväxt. Hon hatade sina föräldrar. De var rika men bara när det gäller pengar. Sonen däremot hade sagt att mina föräldrar hade inte mycket pengar men däremot är vi rik på kärlek. Han är väldigt mån om vad vi tycker om hans val och vi uppmuntrar till nya vägar och att våga ta risker. Tryggare och självsäkrare unge får man leta efter. För mig är det en tröst när det blåser orkanvindar hemma. Att jag någonstans gör rätt. Båda brorsorna försäkrar lillasyrran att morsan är hård men rättvis och att det vinner i längden.

Älskade ungar ❤

8 thoughts on “Kärlek

  1. Hur gör han din son?
    Jag tror att jag under mitt snart 34 åriga liv, visat upp högst 3-4 flickvänner. 😳
    Och det var vääääääääääääääldigt länge sen sist nu.

Kommentera

