Idioten

Lördagkväll i bubblet, me like! Dyrjävlahårinpackning och aspirinmask i fejan. På många sätt en slitsam vecka så detta är balsam för själen. Idag hade jag en lååång fikadejt med bästaste där relationer och barn avhandlades men även faser i livet. Jag är ju i en skitfas och lär mig gilla läget och handskas med problemet…på mitt egna lilla sätt. Är det bästa sättet? Tveksamt, men det funkar för mig just nu. Nog om det.

Jag klagar ju lite nu och då om min trötthet. Igår sov jag två timmar efter en shoppingrunda. På kvällen kom Big och vi skulle mysa och se klart filmen som han somnade ifrån sist. Denna gång såg han den klart medan jag drog timmer efter en halvtimme. När filmen var klar tänkte han att vi skulle gosa lite. Jag tänkte inte alls jag sov som en klubbad säl och vaknade i morse ensam.

Skickade ett mess om var han försvunnit och varför han inte väckte mig. Omöjligt var svaret. Han drog hem men hade försökt stänga av teven i sovrummet. Jag sov på fjärkan tydligen och han hade meddelat att han drar ur jacket på teven. Då minsann hade jag svarat: Men din idiot det kan du väl inte göra. Hur ska jag då få igång teven igen?!

2 thoughts on “Idioten

Kommentera

