Livet hemmavid

Att tackla alla motgångar och nya problem här hemma blir bara svårare och svårare. Nu börjar jag bli allvarligt less på det. Tyvärr är inte problemen lättlösta någonstans. Krasst kan man säga att det enda som skulle ha löst situationen (erna) är att jag gick på dubbla preventivmedel för en si så där 14+ år sedan. Men man kan väl ändå önska att man hade en hyfsat normalfungerande unge?! Eller ska man nöja sig med att man faktiskt har två av den varan.

Ovanstående bekymmer är som jag ser det huvudorsaken till orkeslösheten. Lite tjurigt hade jag önskat att vi var två som tacklade problemen tillsammans. Det suger fan musten ur en att tackla unge, fixa besiktningstider, byta glödlampor, boka hovsalagare, kontakta skola, läkare, ordna, fixa, laga, ringa, dona….själv. Så nu vet jag absolut fördelen med ett förhållande. Där karlsloken fixar bilen, bär ved, handlar, hänger tvätt, lagar trasiga grejer och allt det där nödvändigt tråkiga. Att man också måste jobba känns dumt. Jag vill inte jobba, jag vill ha lön. Hur svårt ska det va?

Äh nu ska jag tackla problemen som jag alltid gör. Kolla serier. Nej jag har inte pms utan jag är förbannat less och bitter. Men i morgon går det över. Bajs.

One thought on “Livet hemmavid

Kommentera

