Lördag, visst var det vilodagen…också…

American Sniper var…ingen aning faktiskt. Den blev aldrig sedd. Tanken var att vi skulle se den, vi slängde oss under täcket nakna…och Big somnade och snarkade som en gris. Väldigt ovanligt, verkligen. Medan han sov såg jag Girlfriends guide to Divorce och sista avsnittet av Big Bang Theory. När han väl vaknade igen blev det ingen film alls och efter det sov jag som en gris. Vilka loosers.

Just nu sitter jag här på sängkanten i gårdagens trosor och mormors stickade tossor. Rött och turkos matchar inte så bra och jag tror jag behöver en stylist. Dagen har bestått av mat och serier. Vanderpump rules och Vikings och nu ska jag se Real Housewives of Beverly. Big skulle komma förbi och se ovannämnda film, jag undrar det ja.

Egentligen kunde jag sucka och beklaga mig över Big. Han är som han är den där och det mesta finns det massor att tycka om. Vi kommer inte hooka upp alls men jag kommer heller inte träffa någon inom snar framtid. Jag orkar inte. Mina energinivåer är i botten av olika anledningar. Kommer inte ihåg hur det känns att vara pigg en hel vecka eller en hel dag. Allt jag gör kostar så mycket energi. Serier och köpa saker på Tradera är det jag mäktar med. Lite sex och umgänge orkas med, men inte lära känna och utforska något nytt och spännande. Gammalt, dysfunktionellt och väl ingånget funkar dock ypperligt. Man vet att det spricker i sömmarna snart och man vill kanske inte gå ut bland folk i kläderna men hemma funkar dom ypperligt.

Slutgnällt nu, men jag tror där någonstans inom snar framtid så kommer energin och livsviljan åter, bara inte än. Men nu duger serierna, godiset, uppvärmd tacos, sex med gamla säkra Bettan och mina turkosa tossor.

2 thoughts on “Lördag, visst var det vilodagen…också…

Kommentera

