Som en satelit, satelit åhåhåh…

Klockan är nu 02.58 och jag ligger i sängen och käkar knäckemackor och dricker juice. Sova är det tydligen inte på tal om att göra, trots att jag borde. Förra natten sov jag väl kanske fyra timmar, kan bero på att jag fick främmande på nattkröken. I morse åkte jag hemifrån strax före åtta för att landa hemma tolv timmar senare. Möte, jobb, möte, boxning, stall och sen hem. Boxningen var asjobbig och halvskoj, inte samma instruktör så passet är inte som jag vill…med flera serier.

I lördags kände jag mig pigg för första gången på nästan en månad. Jag promenerade, sanerade hus och vädrade ur sjukstugan. Söndag lite piggare men tog det lugnt…vad som hände idag vette fan. Borde rimligtvis vara astrött men jag har roat mig att leka propeller i tre timmar. Tankarna har spretat iväg åt alla tänkbara håll. Hur jag var som barn, lågstadietiden, mellanstadiet, högstadiet osv. Inser att jag är glad att mina ungar inte ens är i närheten av hur jag var.

Jag har bytt jobb mellan snurrningarna, tänkt på familjen, tänkt på bilen, tänkt på hästen och hur logistiken ska gå ihop nu när stallägaren druttat och fått kotkompressioner, diskbråck och spricka i en kota, tänkt på att inte tänka och tänkt på andningen och mindfulla och annat sånt där man försöker för att sluta tänka. Ibland är det så här när jag tränat och fått igång endorfinerna, de slutar aldrig leka rallybana i kroppen. En iaktagelse är att folk inte uppdaterar sin facebookstatus. Instagram är bättre där har amerikanarna vaknat så det dyker upp en bild eller två. Ingen vill spela vare sig wördfjud eller quizzkampen. Tråkbollar!! Det är i sånt här läge man ska ha en ruggigt bra bok att läsa eller några tidningar. Den där historietidningen med artiklar om kanibaler och exorsister och andra historiska händelser är läst från pärm till pärm och sen tillbaka igen.

Tänker i alla fall att om jag hade varit normalfuntad och hade ett mellanläge. Inte bara on och off så hade allt varit lite enklare. Antingen dvala eller full speed är inte direkt optimalt för att få ett vettigt flöde i livet. Speciellt när man peakar efter midnatt när alla sover. Iofs kan man alltid lita på att MNK är vaken så han har jag messat lite med. Det här osammanhängande dravlet har jag plitat ihop på ungefär tjugo minuter och det tar väl någon minut till innan jag hittar på ytterligare en skitnödig rubrik (hur jobbigt är inte det!). Sen ska jag väl snurra lite till, kanske hinna byta snus, tänka på alla dom där sakerna ett varv till innan jag somnar lagomt till jag ska upp och så försover jag mig igen och får rusa in på jobbet med en burk yoghurt och en termosmugg med kaffe. Ungefär så kommer det nog bli.

7 thoughts on “Som en satelit, satelit åhåhåh…

  1. Hade lika samma natt här, oj vad det snurrade i skallen tills jag vet inte när. Somnade jag? Vaknade jag? Vad jag vet är att jag inte klev upp förrän way too late… *suck*
    Det kanske är på tiden att dygna ett varv eller så blir man ännu mer i ofas.

    • Jag köper aldrig tidningar nu mer. Tänker alltid att jag ska läsa på nätet men det är knökigt, skönt att ligga och bläddra i en papperstidning i stället…som förr i världen ;). Älskar historietidningarna med bilder och fina illustrationer. Dom och Vi läser, Skriva och Språktidningen…måste nog börja prenumerera på några.

Kommentera

