Att köra på en lägre växel

Det finns faktiskt en anledning till att jag inte bloggar så ofta. Jag kan helt enkelt copypejsta inläggen dag till dag. Jag är aptråkig och aptrött. Behövs ingen mer förklaring än så. Denna vecka har varit en plåga att leva. Jag är trött, sen är jag trött och så tröttast på det. Jag har fått ta powernaps på jobbet, vilat på eftermiddagen och sen inte somnat om nätterna för då ser jag Games of Thrones. Nu tycker jag den serien är bra helt plötsligt. Är inne på sista säsongen. Är man sjuk och sliten hinner man klämma över trettio avsnitt på en dryg vecka.

Annars har jag haft en seg helg. Den enda aktivitet jag utövat är sex med Big och det är som alltid en angenäm upplevelse. I morgon ska jag på förhandsvisning av 50 shades med en kompis. Lite bubbel och buffé innan och sen ska vi alltså se på sexandet och avgöra om filmen är bra eller inte. Lär vara för mycket censur för att den ska vara riktigt het :P. Men jag har bokat in Big som sällskap efteråt så jag kan öva lite. Sen har jag och kompisen bokat in chaffis och vi ska smuggla in vin på bion, så de så!

Förutom att livet är astrist och att jag då och då rumlar runt med Big så händer det inte så himla mycket. Jag har fått en ny kollega. En manlig sådan och han är i min ålder och snygg. Alltid något. Gift dock och en unge men det får man ta. Det är inte så att det pirrar till direkt men fan att ha en snygg karl på jobbet gör inte direkt ont, nu är det bara frågan om han är vettig att jobba med och hittills är det lovande. Dessutom är det ack så nödvändigt att få in lite mer vettigt folk.

I övrigt tänker jag fortsätta vara tråkig. Jag orkar inte försöka dejta, gå ut eller annat. Dessutom vill jag inte det, jag jobbar med mig själv i det dolda. I tisdags slutade sockerutmaningen men jag knotar på, nästa vecka när jag återhämtat mig efter sjukdom och trötthet så blir det rutinerna i träningen som ska styras upp. Jag jobbar mycket mindre och gör inget i onödan, skiter i att vara kreaktiv och är nöjd med det. Blir det sjuka stressperioder tänker jag gå ner i tid. Jobb är jobb och inget man ska dräpa sig för. Om jag är nöjd eller inte med tråket är en annan femma, men ack så nödvändigt. Den där ungen jag har behöver mer av mig och framförallt behöver jag ork att styra upp. Det kan ju vara så att universum inte kretsar kring mig ett tag. Eller ;)?

Äh nu blir det serier och låta bli att ens försöka somna efter närmare två timmars koma på soffan.

6 thoughts on “Att köra på en lägre växel

Kommentera

