Kortfattad not so much

Det är äntligen fredag eftermiddag och ni sitter så klart hemma och undrar vad Just sayin gör. Det förstår väl jag att det är av allmänt intresse vad lilla oansenlig jag har för mig.

Kortfattat kan man säga att jag fuskar, att jag sitter med Bigs gamla t-shirt, används nu som hårfärgningstisha sedan typ fem år tillbaka och nu när jag ändå är inne på totalt onödiga detaljer kan jag meddela att den är grå. Grå och ful med Kalle på med pratbubblan som menar att Idag är jag farlig. Alltså färgbombar jag håret.

Jag fuskar också med vin. Behöver vin idag för att jag är sugen men eftersom jag gillar att ha en bättre orsak än karaktärsbrist så körde jag in i arslet på en annan bil. Ja alltså inte bokstavligt talat som ni kanske förstår. Vill meddela att mina extralysen är kvadd och deras bil i princip är hel. Nåväl fick äntligen nytta av den där förbannade bilförsäkringen i alla fall.

När jag ändå började ljuga om att jag skulle vara kortfattad (as if) och fuskar med min sockerutmaning som tar slut på tisdag så kan jag jyra vidare. Som ni ser så har mina naglar rykt och jag har korta stumpar…och så vill jag skylla på att jag inte behövt köpa nagellack på svajnit länge…därav knallorange som gör vita händer sjukligt konstiga.

Så kortfattat kan man summera dagen: jobb, fult nagellack, krock, försäkringsbolag och fult hår. Problemlösning. Lös det du orkar lösa. Dvs färga håret, drick vin och glöm resten.

image

9 thoughts on “Kortfattad not so much

  1. Enkla lösningar blir ofta rätt bra. 😉
    Jag var på vippen att fuska i min diet idag, jag också. Direkt från jobbet åktes det och hjälpte folk flytta. Där bjöds sen på pizza och vin. Liiiitet frånsteg från den där soppdieten jag under ett vansinnigt ögonblick bestämde mig från att följa ett tag framöver. Där stod de. Åtta pizzor som det bara var att ta av och tre olika sorters vin. Vad gjorde jag? Tog två förbannade äpplen och drack vatten. Hela mitt jag avskydde mig själv.

    • Har velat fuska ungefär varje dag och varje minut senaste veckan…vinet ville jag inte stå emot. Resten klarar jag mig från. Ska till och med streta på och fortsätta utmana mig själv…men vin är undantaget :D. Vi är duktiga vi!! Du mer än mig ;).

    • Eller hur! Korta prinskorvar med orange nagelack, va faaan! Nu är det korta prinskorvsfingrar med korta naglar och brunt…vette fan om jag inte ska låta andra färgsätta :D.

Kommentera

