Livet som norrlänning

Jaha kyla var det sist men nu mer snö än nånsin. Hos oss är iofs 70 centimeter på ett dygn inte snökaos. Lilla golfen agerar plogbil och det enda man får tänka på är att inte släppa gasen för då sitter man fast i drivor. Igår skottade vi tre gånger och i morse var det några decimeter snö igen så man kan lugnt påstå att jag inte har några fritidsbekymmer!

Lägg till att mer än halva styrkan på jobbet är sjuka och sängliggande och jag känner att det är min tur. Ont i halsen och säkert har jag feber också. Vid lunch checkar jag ut och drar täcket över huvudet. Efter att jag skottat snö…sa jag att det inte finns mer ställen att forsla den.

I morgon skulle jag träna tre pass eftersom det är ett jippo på gymmet, hur det blir meddet har jag inte en susning. Annars kämpar jag som fan just nu med sockerabstinens och fick til och med stå emot mormors gofika på hennes 90-årsdag. Jag har tränat bra men jag är definitivt inte lika pigg som förra veckan. Men jag har sexat lite så en energiboost fick jag av det.

Nä nu ska jag låtsas arbeta lite innan jag åker och köper ingredienser till chokladbollar gjorda på dadlar. Happy life!? Sen är jag vinsugen som bara fan själv. Men ja e int bitter…

11 thoughts on “Livet som norrlänning

  1. Skotta snö är ju rena träningspasset. Brukar kunna kännas rejält i ryggen efteråt.
    Hoppas du slipper å bli sjuk, vore jäkligt tråkigt nu när du är igång.
    Chokladbollar på dadlar funkar bra tycker jag 🙂

  2. Här nere är det strax under minus och snöar en dag, smälter till is nästa och så fortsätter det så hela tiden. Skitdrygt. Halt, halt under snön, knögglilgt halt, halt, halt under snön och så vidare. Ge mig en rejäl vinter med snö som inte töar till en livsfarlig yta som gör allt för att ta död på mig!

Kommentera

